Τα 7 Επίπεδα της Ανθοθεραπείας "Ευρέως Φάσματος"

Τα επτά επίπεδα της Aνθοθεραπείας "Ευρέως Φάσματος", όπως περιγράφονται εδώ, δεν ανήκουν σε κάποια συστηματική σχολή Aνθοθεραπείας ή άλλης ψυχολογικής θεωρίας. Αποτελούν μάλλον καρπό της προσωπικής μου παρατήρησης έτσι όπως προέκυψε μέσα από την καθημερινή μου αλληλεπίδραση με τους θεραπευόμενους μου. Ήρθα σε  επαφή με την αγωνία τους να είναι σε θέση να διαχειριστούν τις απαιτήσεις και τους περιορισμούς που έθετε ο εαυτός τους και η πραγματικότητα. Κατάλαβα ότι αυτή ήταν μια αγωνία πανανθρώπινη.

Προσπαθώντας να την κατανοήσω καλύτερα συνέλαβα τα επτά επίπεδα της Ανθοθεραπείας.Τα τρία πρώτα επίπεδα και τα επίπεδα έξι και  επτά αναφέρονται σε μια βελτίωση του επιπέδου ζωής του θεραπευόμενου σε διάφορες φάσεις της ζωής του. Δεν προϋποθέτουν ύπαρξη συμπτωμάτων με τη κλασσική, κλινική έννοια.

Αυτό συμβαίνει διότι η ανθοθεραπεία είναι ένας τρόπος ανύψωσης και διεύρυνσης της συνειδητότητας που μπορεί να ενδιαφέρει οιονδήποτε θέλει να αναπτύξει ή να μεταμορφώσει τον τρόπο που σκέπτεται, αισθάνεται και επικοινωνεί.

Έτσι η βίωση της χαράς, της ισορροπίας, της αυτοπεποίθησης, της νοητικής καθαρότητας και της αγάπης μπορεί να γίνει μια ιστορία "καθημερινής υπέρβασης".

Η ανθρώπινη όμως συνειδητότητα δεν είναι απλή. Αντιθέτως είναι τόσο πολύπλοκη που μπορεί να συμπεριλάβει τις πεμπτουσίες των λουλουδιών όλης της γης. Επομένως, για να μπορέσει ο θεραπευτής να εξισορροπήσει τα θέματα που απασχολούν και αποσταθεροποιούν τον θεραπευόμενο του, χρειάζεται να κατέχει και να χειρίζεται ένα μεγάλο αριθμό ανθοιάματων που προμηθεύεται από ντόπιους αλλά κυρίως διεθνείς παραγωγούς του είδους. 

Αυτός είναι και ο λόγος που κατέληξα ότι μόνο μια ανθοθεραπεία "Ευρέως Φάσματος" θα μπορούσε να είναι επαρκής και αποτελεσματική θεραπευτικά. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι όλο και νέες συνειδητότητες ανθέων (ανθοϊάματα) ανακαλύπτονται, αναμένοντας να συμπληρώσουν την θεραπευτική μας φαρέτρα και να συμβάλλουν με το δικό τους τρόπο στην δημιουργία ενός θετικού βιώματος. Αυτού δηλαδή που όλοι αποζητάμε αλλά «ατυχώς» δεν βρίσκουμε.

Πατώντας τους συνδέσμους παρακάτω θα ανακαλύψετε ανθοιάματα  από διάφορους ξένους, καταξιωμένους παραγωγούς που καλύπτουν καταστάσεις, παθολογικές και μη, με έναν τρόπο που δεν φαντάζεστε



Είμαι καλά. 
Α) Αναβάλλω όμως συνεχώς τα πράγματα που έχω να κάνω. 
Β) Δεν απολαμβάνω τις δουλειές του σπιτιού, τις κάνω βαριεστημένα. 
Γ) Δεν ξυπνώ εύκολα το πρωί και αυτό με κουράζει. 
Δ) Δεν μπορώ να βάλω όρια και πρόγραμμα, ούτε σε μένα, ούτε στα παιδιά μου. 
Ε) Θα ήθελα η ερωτική μου ζωή να είναι πιο αυθόρμητη ή απολαυστική. 
Ζ) Πολλές φορές κουράζομαι και έχω, ακόμα, ένα σωρό δουλειές να κάνω. 
Η) Θα ήθελα να κινούμαι πιο άνετα και να γυμνάζομαι με πιο πολύ κέφι. 
Θ) Θα ήθελα να είμαι πιο άνετoς/η στις σχέσεις μου με τους συναδέλφους μου στο γραφείο. 
Ι) Σπουδάζω και θα ήθελα να έχω περισσότερη έμπνευση στις εργασίες μου. 


2) ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ 

Είμαι καλά. 
Α) Πιέζομαι, όμως, γιατί έχω να ανταποκριθώ σε κάποια τελευταία προθεσμία στη δουλειά ή στις σπουδές μου. 
Β) Έχω να κάνω μια δύσκολη ιατρική εξέταση ή εγχείρηση και νοιώθω φόβο. 
Γ) Έχω να κάνω μια εισήγηση στη δουλειά μου ή σε συνέδριο και έχω άγχος για την απόδοση μου. 
Δ) Θέλω να κάνω μια μεγάλη συγκέντρωση στο σπίτι μου, γιατί γιορτάζω, αλλά φοβάμαι ότι δεν θα καταφέρω να την οργανώσω καλά. 
Ε) Περνώ ή πέρασα μια ασθένεια και με έχει καταβάλλει. 


3) ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΌΔΟΥΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ 

Ήμουν γενικά καλά. 
Α) Η εφηβεία, όμως, αλλάζει το σώμα μου και δεν ξέρω πως να το διαχειριστώ, δεν νοιώθω άνετα με το άλλο φύλο και οι γονείς μου λένε ότι έχω γίνει παράξενος/η. 
Β) Παντρεύομαι και με απασχολούν διάφορα πράγματα, τόσο πρακτικά όσο και συναισθηματικά. 
Γ) Είμαι έγκυος, έχω γίνει νευρική και υπερευαίσθητη και φοβάμαι μήπως χαλάσει το σώμα μου ή πάθει κάτι το έμβρυο. 
Δ) Η κλιμακτήριος ή η εμμηνόπαυση με έχει αναστατώσει τελείως, ιδρώνω, έχω γίνει ευερέθιστη, παίρνω εύκολα βάρος, νοιώθω απελπισία. 
Ε) Μεγαλώνω και νοιώθω ότι περνώ στο περιθώριο, ενώ θα ήθελα να κάνω πράγματα που με εκφράζουν, αλλά δεν ξέρω προς ποια κατεύθυνση πρέπει να στραφώ. 


4) ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΩΝ 

Δεν είμαι καλά. 
Έχω άγχος, στρες, πανικούς, αγοραφοβία, κλειστοφοβία, εμμονή με την τάξη και την καθαριότητα, εμμονή με σωματικά συμπτώματα, κοινωνική φοβία, κατάθλιψη. 


5) ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Δεν είμαι γενικά πολύ καλά. 
Τα θέματα με τον χαρακτήρα ή την προσωπικότητα είναι, συχνά, δύσκολο να εντοπιστούν, γιατί έχουμε ταυτιστεί μαζί τους και τα θεωρούμε μέρος της ύπαρξης μας. Ένα χαρακτηριστικό της προσωπικότητας είναι ένα μοτίβο συμπεριφοράς που εκφράζεται σταθερά και μακροχρόνια σε ποικίλες καταστάσεις.

 Η αναδόμηση της προσωπικότητας στη ψυχοθεραπεία σημαίνει να αναγνωρίσουμε και να παραιτηθούμε από δυσλειτουργικές άμυνες που αλλοιώνουν την ποιότητα ζωής μας, καθώς και να ρυθμίσουμε τα άγχη ή/και τις φοβίες που τις συντηρούν. Η ψυχοθεραπεία περιλαμβάνει, ακόμα, το βιώσουμε και να εκφράσουμε τα αυθεντικά μας συναισθήματα όπως και το να αναθεωρήσουμε την αρνητική ή διαστρεβλωμένης εικόνα του εαυτού μας και του άλλου.

Επιπρόσθετα στην ανθοθεραπεία, ο θεραπευτικός στόχος βρίσκεται στην αναπλαισίωση της προσωπικότητας γύρω από ένα καινούργιο κέντρο, τον Ανώτερο Εαυτό. Σύμφωνα με τη θεωρία της ανθοθεραπείας η απώλεια του συντονισμού μεταξύ "Προσωπικότητας" και "Ανώτερου Εαυτού" είναι η αιτία της ασθενείας, σε όλες τις εκφράσεις της. Η ανθοθεραπεία υποστηρίζει όλους τους παραπάνω στόχους για την ολοκλήρωση της "Προσωπικότητας" και τον συντονισμό της με τον "Ανώτερο Εαυτό" .

Ήταν πάντα έκπληξη για μένα να διαπιστώνω ότι μαζί με τη σταθερή βελτίωση των συμπτωμάτων που επιτυγχάνεται, μετά τη λήψη της ανθοθεραπείας, παρουσιάζεται συνάμα και μια αύξηση της συνειδητοποίησης σχετικά με την αιτία που τα δημιούργησε. Τα ιάματα δηλαδή λειτουργούν ως καταλύτες ενόρασης που αναδεικνύουν, εκτός των άλλων, τις αυτοηττώμενες πυρηνικές πεποιθήσεις που μας υπονομεύουν.

Παραθέτω ορισμένα παραδείγματα πυρηνικών πεποιθήσεων που έχουν διαταράξει την λειτουργία της "Προσωπικότητας" και τη σχέση της με τον "Ανώτερο Εαυτό", έχοντας δημιουργήσει δυσλειτουργικά μοτίβα συμπεριφοράς και συσχέτισης και μια δύσκολη καθημερινότητα. 

Α) Εάν οι άνθρωποι με γνωρίσουν καλά θα με απορρίψουν. 
Β) Νοιώθω αβοήθητος/η όταν μένω μόνος/η. 
Γ) Ο μόνος τρόπος για να διαφυλάξω τον αυτοσεβασμό μου είναι να συμμορφώνομαι επιφανειακά, αλλά να μην ανταποκρίνομαι ουσιαστικά στις απαιτήσεις των άλλων. 
Δ) Πρέπει να έχω όλη την ευθύνη πάνω μου για να είμαι σίγουρος/η ότι όλα θα γίνουν όπως πρέπει. 
Ε) Για να νοιώθω ότι αξίζω, πρέπει γίνομαι το κέντρο της προσοχής. 
Ζ) Δεν μπορώ να εμπιστευτώ τους ανθρώπους γιατί δεν φέρονται σωστά. 
Η) Το να είμαι με τον εαυτό μου είναι πολύ πιο σημαντικό για μένα από το να είμαι με τους άλλους. 
Θ) Πρέπει να θυσιάζομαι και να υποφέρω γιατί η ζωή είναι ένα μαρτύριο. 


6) ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ 

Είμαι γενικά καλά, αλλά θέλω να αποδίδω καλύτερα στη δουλειά ή την τέχνη μου. 
Εκτός από τα ιάματα που μπορεί επιβοηθητικά να υποστηρίξουν την προσωπικότητα ενός εργαζομένου, υπάρχουν ιάματα που απευθύνονται, εξειδικευμένα, σε συγκεκριμένα επαγγέλματα όπως για παράδειγμα, σε καλλιτέχνες που ασχολούνται με διάφορες μορφές τέχνης (χορευτές, τραγουδιστές, ηθοποιοί, μουσικοί κ.ά.). Γενικότερα, όμως, και άλλοι επαγγελματίες  πνευματικά ή σωματικά εργαζόμενοι, θα παρατηρήσουν μια αυξημένη απόδοση στον χώρο της εργασίας τους, μετά τη χρήση της ανθοθεραπείας. 


7) ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ, ΤΑΛΕΝΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΤΗ ΖΩΗ

Θέλω να είμαι τελείως καλά. 
Αυτός ο στόχος τέθηκε τελευταίος επειδή ουσιαστικά αναφέρεται στη πραγμάτωση του δυναμικού του ανθρώπου. Στην ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία η αυτοπραγμάτωση μπορεί να επιτευχθεί, μόνο, αφού λυθούν οι ενδοψυχικές μας συγκρούσεις ή/και αποκατασταθούν τα ψυχικά μας ελλείμματα, δύο εσωτερικές καταστάσεις που απορροφούν σημαντική ενέργεια από την προσωπικότητα.
Η δημιουργικότητα προκύπτει από την μετουσίωση ερωτικών ή επιθετικών, ενστικτωδών τάσεων.

Ο όρος αυτοπραγμάτωση προέρχεται από την ανθρωπιστική και την υπερπροσωπική ψυχολογία, προσεγγίσεις που θεωρούν ότι η τάση πραγμάτωσης είναι εγγενής στην ανθρώπινη φύση και ο άνθρωπος καθοδηγείται από αυτήν. Η Υπερπροσωπική Ψυχολογία αποδέχεται, όπως και η ανθοθεραπεία, ότι ο άνθρωπος έχει μια ανώτερη φύση που εμπεριέχει εκ των προτέρων τις αρετές, τα ταλέντα και τον σκοπό της ζωής του.

Η Ανθοθεραπεία συντονίζει άμεσα τη προσωπικότητα με αυτή την ανώτερη φύση ή τον "Ανώτερο Εαυτό". Έτσι, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, διαφαίνονται τάσεις δημιουργικότητας ή άλλες εκφραστικές ανησυχίες που ενισχύονται με τα κατάλληλα ιάματα.

Επιπλέον κάποιος μπορεί, ευθύς εξ αρχής, να θέσει σαν αίτημα στη θεραπεία την ανακάλυψη ή/και διεύρυνση των δημιουργικών του πλευρών, ή την ανακάλυψη του σκοπού της ζωής του.

Προς το τέλος της θεραπείας, κάποιοι ενδιαφερόμενοι, με πνευματικές ανησυχίες, επιθυμούν να διευρύνουν περαιτέρω τη συνειδητότητα τους, λαμβάνοντας ανθοθεραπεία για να επιτύχουν βαθύτερα επίπεδα αγάπης, ευγνωμοσύνης, συγχώρεσης, ησυχίας ή/και βίωσης της ενότητας του κόσμου.